خدمات مالی و مالیاتی

مشاوره مالی پروسه ای است که فرد متخصص در امر برنامه ریزی مالی، همراه شما می شود. مشاور مالی نقش یک مربی و شریک برنامه ریزی را بازی می کند. معمولا مشاوران، تحلیل گران مسائل مالی، حسابداران مطرح و یا حتی تاجرانی هستند که اطلاعات کاملی نسبت به سرمایه گذاری و فعالیت های مالی دارند.

مشاور مالی شرکت ها(حقوقی) و اشخاص حقیقی

مشاور مالی کیست ؟

مشاور مالی یک متخصص مالی است که در مورد امور مالی یک فرد یا نهاد مشاوره ارائه می دهد. مشاوران مالی می توانند با ارائه استراتژی ها و روش هایی برای ایجاد ثروت بیشتر، کاهش هزینه ها یا حذف بدهی ها، به افراد و شرکت ها کمک کنند تا زودتر به اهداف مالی خود برسند.

مشاور مالی به چه کسانی خدمات ارائه می دهد؟

یک مشاور مالی می تواند به افراد یا شرکت ها در دستیابی به اهداف مالی خود کمک کند که به شرح زیر می باشد

شرکت ها

اشخاص حقیقی

در مورد شرکت ها، مشاوران مالی می توانند به ارائه دیدگاه خود در پروژه های توسعه شرکت کمک کنند. به عنوان مثال، اگر شرکتی برای توسعه عملیات خود قصد ساخت کارخانه ای جدید دارد، مشاوران مالی می توانند به طور مستقل سودآوری پروژه را ارزیابی کنند.

پس از اتمام ارزیابی مشاور، او می تواند یافته های خود را به مدیریت شرکت ارائه دهد تا تجزیه و تحلیل او به عنوان نظری ارزشمند به مدیر شرکت کمک کند.

در مورد یک فرد، یک مشاور مالی می تواند بینش خود را در مورد چگونگی پس انداز بیشتر و ایجاد ثروت ارائه دهد. این کار اغلب با ایجاد مجموعه ای از سرمایه گذاری ها انجام می شود که به خوبی با نگرش ریسک مشتری مطابقت دارد. اگر چشم انداز سودآوری بالقوه بیشتر برای آنها جذاب تر از چشم انداز احتمالی از دست دادن سرمایه باشد، برخی از مشتریان تمایل بیشتری به پذیرش ریسک دارند.

برعکس، مشتریانی نیز هستند که بیشتر ریسک می کنند و آنها سبد پرمخاطره ای را می خواهند، حتی اگر بازده بالقوه کمتری داشته باشد.

تعیین نگرش ریسک فردی ممکن است دشوار باشد زیرا نگرش ریسک فردی می تواند به تعداد زیادی از عوامل بستگی داشته باشد. بنابراین، یک مشاور مالی ممکن است در مورد مواردی مانند سن فرد، درآمد، وضعیت تاهل، بدهی یا پس اندازها سوال کند تا درک کاملی از مشتری خود بدست آورد.

شرح وظایف مشاور مالی:

مشاور مالی وظایف گسترده ای دارند و آنچه مشاوران مالی انجام می دهند بستگی زیادی به نوع سازمان دارد. در یک تجارت کوچک، یک مشاور مالی ممکن است مسئول کل عملیات مالی باشد، در حالی که در یک شرکت بزرگ، مشاور مالی ممکن است بیشتر در زمینه خاصی از امور مالی، مانند گزارشگری مالی یا مدیریت نقد، تخصص داشته باشد.

برای انجام مسئولیت های خود، مشاور مالی باید از الزامات قانونی و نظارتی آگاهی داشته باشند. تغییرات در قوانین، اعلامیه های حسابداری و مالیات می تواند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی یک سازمان و نحوه مدیریت امور مالی آن داشته باشد. بنابراین، مشاوران مالی باید از شرایط نظارتی برای کارفرمایان خود مطلع باشند.