سال1403

اولویت‌‌های سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۳- منافع کلان اجتماعی در مالیات ستانی عادلانه و هوشمند است

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه، من از ابتدای ورود به وزارت اقتصاد، دو کلید واژه مالیات ستانی “عادلانه” و “هوشمند” را، سرلوحه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده ام، اظهار داشت: میزان دوری و نزدیکی ما به این دو هدف، نشان میدهد چقدر در ایفای مسئولیتی که بر عهده مان گذاشته شده است، موفق عمل کرده ایم.

وزیر اقتصاد با تشریح پیامدهای فاصله گرفتن از رویکرد عدالت طلبانه در مالیات ستانی بر اقتصاد کلان کشور عنوان داشت: پیامد های مثبت اصلاح رویه ها در سازمان امور مالیاتی، بسیار فراتر از خود سازمان و حتی وزارت اقتصاد است.

وی خطاب به مدیران مالیاتی تأکید کرد: شما در یک نقطه کانونی مهم در اصلاح اقتصادی کشور ایستاده اید و شأن و اثرگذاری شما، خیلی بالاتر از این است که به خودتان بعنوان یکی از دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در گوشه ای از کشور نگاه کنید.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: اصلاح امور کشور در گروی این است که رابطه مالیات گیرنده و مالیات دهنده با یکدیگر، اصلاح شود.

خاندوزی با اشاره به هجمه رسانه ای به وزارت اقتصاد درباره مالیات و القاب اینکه فشار فراتر از طاقت بر بخش هایی از جامعه وارد می‌آورد، گفت: باید طوری در انتقال گزارش عملکرد سازمان امور مالیاتی به مردم و جا انداختن فلسفه مالیات ستانی عمل کنیم که مردم اقناع شوند، گرفتن مالیات (با رعایت شروط هوشمندی و عدالت) دارای منافع کلان اجتماعی است.

وزیر اقتصاد در ادامه، دستور کار شماره یک سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۳ را، راه اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی در روز های آغازین بهار به شکلی عنوان کرد که بتوان به مجموعه اطلاعات موجود در سامانه اعتماد کامل و صد در صدی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *